zaterdag 29 oktober 2011

Anlooër diepje

Voor de expositie aanstaande vrijdag 3 november in Annen bij Breeland had ik min of meer de opdracht om iets met het Drentse landschap te doen. Wat in eerste instantie aanvoelt als een lichte dwang tijdens dit soort thematische projecten kan tijdens de zoektocht naar onderwerpen heel positief uitvallen. Want op een mooie winderige dag, alle bomen in herfsttooi, belande ik in Anloo. Kende het nog van mijn fietstochten. Daar moest ik toch mijn slag kunnen slaan. Na wat door het dorp gelopen te hebben kwam ik uit bij een zandpad wat richting het Anlooér diepje voerde. Het scheen me on-Hollands toe, ongerepte bosschages en houtwallen in een glooiend landschap. Uiteindelijk heb ik voor de kalfjes gekozen dichterbij het dorp. De laagstaande zon gaf een mooie schaduwrijke voorgrond. Hopelijk volgende week meer van deze kant van Drenthe.
 
"Anlooër diepje" Olieverf op doek 30x40 cm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten