woensdag 30 oktober 2013

Herfstlucht vanaf Torontobrug, Amsterdam.

Een mooie dag na de herfststorm maar nog wel wat winderig en de schildersezel bleek net staan op de Torontobrug. Eerst een opzet in bruinen en de lucht en water gelijk aangebracht om een "natte" ondergrond te scheppen waar ik straks nat in nat kan werken. 





Ik probeer snel de lucht er in te zetten en doe later de uitwerking van het water en de bebouwing  omdat de lucht zo'n sterk veranderd. Dus ik zet eerst de lucht "vast"
in de vorm van een onderschildering in warmen
tonen. Aan deze wolken compositie houd ik me grotendeels en voeg aan deze wolken combinatie te licht effecten toe.


"Amstelzicht vanaf de Torontobrug"  35x45 cm olieverf op paneel

Autumn sky view from Toronto bridge, Amsterdam.
A beautiful autumn day after the storm but still a bit windy and the easels just kept itself upright standing on the Toronto Bridge. First a design in brown and the sky and water right applied to create a wet oilsurface in which I can work.

1 opmerking: