zondag 21 mei 2017

Slaapkamer in Via Parione


In het huis waar ik mijn plein-air schildercursus geef zijn mooie motieven te vinden. Het is op bijna museale bewaard gebleven met de oorspronkelijke inrichting uit de negentiende eeuw. Het is zeer ruim met een prachtig terras met uitzicht over het stadje Bolsena en het meer. Maar een andere fijne verrassing was het moment dat ik mijn slaapkamer uitliep en het binnenvallend licht zag in de naast gelegen slaapkamer. 
Simpel doch doeltreffend viel het ochtendlicht op het gordijn en het luik.


"Ochtendzon op het gordijn" 30x40 cm


Omdat het doekje compleet wit was heb ik met van dyck bruin eerst (na een tekening) met een grote kwast het raampje en omgeving in licht donker ingeschetst.

Het nadeel van interieur schilderen ligt in de krapte van de fysieke ruimte om te schilderen. Ik sta in een relatief smalle gang en heb het licht nodig van het raam uit mijn slaapkamer. Ook moet ik goed oppassen op het verloop van de spijltjes in het raampje. Een iets verkeerde hoek en het rammelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten