woensdag 2 november 2022

Zuiderhaven in de herfst

Begin oktober toen de herfst bladeren mooi begonnen te kleuren ben ik begonnen aan dit schilderij van 30x60 cm van de Zuiderhaven in Groningen met zicht op het oude museum. Een klant zag het voorbij komen en wilde het schilderij uiteindelijk aanschaffen. Dat was een snelle verkoop zal men zeggen maar soms verdwijnt een schilderij uit het blikveld zonder dat je er geestelijk nog wat op kunt kauwen.

"Zuiderhaven"olieverf op paneel 30x60 cm


Helaas kreeg ik na de voltooiing en verkoop corona en was drie weken behoorlijk ziek.
Het eerste wat ik dan ook deed toen ik wat hersteld was naar dezelfde plek gaan  om te kijken hoe de herfst er nu uit zag. De stad was kaler maar niet minder mooi in de zon. Omdat ik humeurig wordt als ik niet kan schilderen, door wat voor een reden dan ook, in hetzelfde formaat een nieuwe versie opgezet. 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten