dinsdag 9 november 2010

Buiten is het koud, deel 2

Vandaag verder met het schilderij van de leestafel in de Drie Gezusters. Een niet te onderschatten probleem bij het interieur air (tegenhanger van plein air)schilderen is het warme lamplicht in de nis waarin ik zit. Daar heb ik het volgende op gevonden; de goedkopere Nokia telefoons hebben een koel led lampje. Daarmee beschijn ik het schilderij en het palet als ik aan het schilderen ben. En dat gaat verrassend goed. Vaak loop ik ook met het paneel naar het raam toe om de feitelijke kleur te bekijken.

Vandaag dus verder met de acryl. Ik schreef gisteren dat ik met een vertrager werk van Golden. De acrylic glazing liquid maar je schijnt tegenwoordig ook prima met Cobra verf (met water verdunbare olieverf) te kunnen werken voor een langere droog tijd en een werkwijze die meer op dat van olieverf lijk. Maar eerst maak ik mijn acrylverf maar eens op voordat ik een nieuwe collectie verf aanschaf. Het voordeel van met water verdunbare materialen is wel dat het binnen reukloos is.

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien!
    Je zou ook een 'boeken-leeslampje' kunnen gebruiken, die kun je zo op je box vastzetten. De meeste hiervan geven ook een koel licht.
    http://www.vooropreis.nl/media/catalog/product/cache/4/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/C/X/CX3800220.jpg

    BeantwoordenVerwijderen