maandag 24 januari 2011

Grijs en somber, café schilder weer. deel 2



Eind januari en de dagen beginnen nu echt te lengen. Ik had een tweede grotere versie in mijn hoofd van een eerder gemaakt Drie Gezusters schilderij. In de auto lag toevallig nog een voor geprepareerd doekje van 30x50 cm met de juiste licht paarse ondergrond. Zo gaat dat soms. Met de acryl kist naar het cafe en me geïnstalleerd op m'n favoriete plek. Na de ondertekening en wat geschuif met de compositie van het figuurtje rechts aan de slag met acryl gebr. sienna, vermiljoen rood, viridiaan groen en hemels blauw met veronese groen. Ik begin eerst met de warmste kleuren en meteen daarna zet ik de wittig blauw ramen erin voor het balanceren van de toonwaarde.


Een van de serveersters was zo aardig om even aan de leestafel model te zitten zodat ik een vliegende start had. Ik had haar iets te veel naar het midden er in gezet dus wat later heb ik haar meer naar rechts met acryl op nieuw erin geschetst.


En dit is het resultaat van een paar uur schilderen met acryl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten