dinsdag 12 april 2011

Grote circustent met kamelen


Dit moet ongeveer de definitieve versie zijn. Een stuk van de lucht eraf en nog wat lichter geschilderd in de onderste wolken en olifant erbij plus de kamelen nog wat verder uitgewerkt.









Vandaag was het weer compleet tegengesteld aan gisteren. Koele en harde wind maar wel met mooie wolken. Ik vond nog een wolken studie aan het Lauwersmeer en dat werd mijn ondergrond voor een nieuw circus schilderij.

Ik begin met een grote kwast en een mix van indisch rood en ultramarijn de het onderliggende schilderij weg te sauzen. Hierbij spaar ik het tent gedeelte uit. De lucht probeer ik snel en compleet af te schilderen omdat daarin het licht effect zo snel in verandert.


De boom op de voorgrond laat ik weg dus ik moet soms met ezel en al heen en weer lopen om alle details te zien.

Wat heel leuk is om een vreemd element als kamelen onder de hollandse luchten te schilderen.
Ik had nog graag de olifanten van gisteren er in gezet maar voor hen zal het vandaag wel te koud geweest zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten