dinsdag 20 mei 2014

Van idee naar tafel in tuin

Bij een bezoek aan een studente die met haar man een prachtige boerderij met tuin bewonen viel mijn oog op het mooie uitzicht en een deel van het huis. Een ideale plek om een tafel te proberen te schilderen. Na een aantal tekeningen en een kleine voorstudie wist ik ongeveer hoe ik het hebben wil.


Het doek is wat groter, 75x95 cm en is gedekt met spulletjes uit de boerderij en een origineel art deco tafellaken van mezelf.

 Ik bepaal eerst de horizon en verdwijnpunt die gelukkig binnen het beeld valt, dat vergemakkelijkt de boel wat. Ik teken en meet de voorstelling uit op een licht okeren ondergrond.


 Het was de eerste echt warme dag van het jaar dus dat hakte er rond twaalven flink in. Ook was het benauwd dus ik ben iets eerder gestopt als me lief was. Door de hitte was de acryl  waarmee ik werkte ook snel opgedroogd.

De hele onderschildering in acryl voer ik uit met een grote platte kwast een redelijk grote ronde kwast plus een kleinere hoekige acryl kwast.

2 opmerkingen:

  1. Heel levendig wat je maakt; de zee die stukslaat op de rotsen, de tafel in de tuin en de pastorie als snelle studie. Ik vind het erg leuk dat je steeds bij ' een post ' de stappen die je maakt zet. Het geeft me een mooi beeld en hierdoor handvatten voor mezelf. Bedankt!
    groet,
    David

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie schildering van het uitzicht! Die tafel staat daar echt perfect! Zelf heb ik ook een mooie tafel in de tuin staan.

    BeantwoordenVerwijderen