zondag 15 oktober 2017

Plein-air festival in Katwijk aan zee

Ook dit jaar heb ik voor de derde maal meegedaan met het plein-air festival in Katwijk. Tijdens deze editie zaten we een stukje buiten Katwijk en deelde ik het huisje met Hans Versfeld. s'Ochtends fietste ik met mijn schilderspullen naar het strand van Katwijk en de eerste dagen zonder veel resultaat aangezien het hard waaide en somber weer was. Maar de derde dag werd het mooi en konden we echt aan de slag.

 Een van de mooie avonden werd ik getroffen door het vrolijk ouderwets patroon van de zonnewering om de hoek bij het Duna atelier. Voor mij wat ongebruikelijk maar een mooi en simpel onderwerp om twee avonden aan te werken.
"Zonnewering boulevard Katwijk" 35x40 cm olieverf op paneel

 Op deze foto is duidelijk te zien hoe stralend het weer was na de passage van de depressie en natuurlijk het heldere onderwerp van de ingeklapte parasols.
Eerste opzet in eenvoudig en warm palet.
Voorlaatste stadium 
"Ingeklapte parasols"olieverf op doek 30x45 cm

 Onze stek en positie samen met Hans Versfelt en zijn versie.

 Ook hebben we samen het terras geschilderd van dezelfde strandtent maar dan vanuit een andere hoek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten