vrijdag 13 oktober 2017

Vismarkt in de herfst, de Glènne Riepe


Is al weer een paar jaar geleden dat ik de Vismarkt in de herfst heb geschilderd. Soms heb je gewoon zin om een reeds verkocht schilderij weer te zien en dan maak ik het weer. Het verveelt ook niet omdat ik door de tijd nieuwe ideeën heb over verf, kleuren en verfhuid.

Hoewel het bijzonder druk was had ik geen last van de voorbijgangers en ik had zo nu en dan een gesprek met een vage bekende. De ondergrond is dit keer een paars blauw in acryl waarin straks de herfst bomen contrastrijk in uit kunnen komen. Helaas gebruikte ik voor de ondertekening een vettig conté krijt wat viezig mengde in de olieverf.

 Maar na flink wat poets werk met de poets lap kreeg ik het meeste weg.

 Dan vlot schilderen op licht donker en het kleur contrast.

Omdat het nu al oktober is heeft de zon geen kracht meer en moest ik wel eens wachten tot er weer wat zon te zien was. Uiteindelijk na drie uur de spullen maar weer ingepakt en morgen meer geluk hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten