vrijdag 13 oktober 2017

Schilderen aan de Drentse Aa

Een paar mooie zomerse dagen met hoge luchtdruk gaf mij de gelegenheid een ouder idee uit te werken, namelijk een grotere versie van een Drentse Aa schilderij.
Het begint in dit geval met een simple compositie schets in het schetsboek wat getrouw wordt overgezet in de juiste verhouding. Hierbij ga ik uit van twee donkere partijen links met schaduw en de rest wordt lichter en het landschap 


Ik werk met meerdere kwasten tegelijkertijd, bijv een voor het licht en de ander voor de schaduw. Het zou helemaal perfect zijn als ik ook met links kon schilderen.
Ik gebruik twee ezels, een grote driepoot veldezel, vastgezet met haring en spin in het zand en de kistveldezel als bijzet tafel.

Bijna klaar
"Zomer aan de Drentse Aa" 100x120 cm olieverf op doek
Voor de ruimtelijkheid op de voorgrond een paar halmen en meer schaduw plekken in de boom en walkant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten