zaterdag 19 december 2009

Tweede sneeuwdag in het Noorderplanstoen

Deze is van Keimpe van der Kooi +- 30x20 cm Golden acryl op paneel (te verwerken tot -8 C)

Deze is van mij. 60x50cm Olieverf op doek. ( olieverf te gebruiken tot -8 c of meer)

Keimpe en ik konden het toch niet laten om deze kans te benutten om voor een tweede dag in het Noorderplantsoen in Groningen onze ezels in de sneeuw op te zetten. Omdat op deze datum de zon bijna op zijn laagste stand staat hadden we een heel lage zon die met moeite boven de bomen uit piepte. Nog een schaduw schilderijmet de zon in de rug zat er helaas niet in en Keimpe besloot al snel zijn ezel om te keren en tegen de zon in te schilderen. Uiteindelijk was dat een goed idee maar het kostte me enige moeite mijn oorspronkelijke idee los te laten dus ging er kostbare tijd verloren met treuzelen en kijken. Binnenkort zal ik Keimpes schilderij er bij op zetten, nl de moeite waard om de composities te vergelijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten