woensdag 8 mei 2013

Parijs vanaf de Sacre Coeur

Na eerst naar boven geklauterd te zijn naar Montmartre en met mijn fietsje aan de hand een rondje te hebben gemaakt over het Place du Tetre waar ik uiteindelijk in gesprek kwam met wat van de artisten die daar werkelijk schouder aan schouder zaten. Ik was niet van plan om daar ook de artiest uit te hangen maar er ging een soort gemompel ("c'est un vrai artiste") door de rij van tekenaars en (kitsch) schilders dus daarom maar een praatje gemaakt met een aantal van die lui en ansichtkaartjes uitgedeeld die grif van de hand gingen.
Daarbij rijst toch wel het beeld op van een soort eind station in het kunstenaars bestaan. Het moet toch vrij zwaar zijn om daar je boterham te verdienen aangezien de concurrentie moordend is, je er elke dag moet zitten lijkt het en Parijs schreeuwend duur is. Niemand maakte een gelukkige indruk en na afloop was ik zo blij dat ik de vrijheid heb om rond te fietsen, dat te schilderen wat me aanstaat en te gaan en te staan waar ik wil.



Dus daarna maar fijn aan de slag gegaan met dit mooie uitzicht over Parijs in avond licht.

"Uitzicht over Parijs in avond licht" 20x50 cm
Na

Geen opmerkingen:

Een reactie posten