donderdag 6 juni 2019

Palazzo Cozza



In de eerste cursus week heb ik een van de deelnemers geholpen met het schilderen in Bolsena van een van de hoofdstraten richting het noorden. Het goede van de cursussen die ik geef is dat het me op nieuwe ideeën brengt. Dus na de cursusweek kon ik zelf aan de slag om te kijken of het me wel zou lukken. In dit geval was ik niet geheel ontevreden met het resultaat. Het weer speelde dit jaar in mei ons wel parten.  
"Palazzo Cozza" 35x30 cm olieverf op doek
Maar het schilderij had nog een staartje. Later in de week werd ik aangesproken door een jongeman om zijn Palazzo te bekijken wat  al 500 jaar in familie bezit was. Bij aankomst op het aangegeven adres was het natuurlijk het enigszins  mooi verweerde Palazzo wat ik reeds geschilderd had.

 We kregen een uitgebreide rondleiding en een van de bijzondere dingen was dat de familie Cozza twee pauzen had geleverd. Ook is er een kamer die door de schilder Balthus is ontworpen.
Er loopt nu een afspraak met de jonge Conte om in het paleis te schilderen en eventueel een expositie te verzorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten