zondag 4 oktober 2020

Vismarkt in de herfst als opdracht

In het voorjaar kreeg ik het verzoek om na te denken over een grotere versie van mijn eerder gemaakte schilderij van de Vismarkt. Omdat ik de markt in de herfst het mooiste vind wat betreft kleur heb ik een twee weken geleden eerst een aquarel gemaakt om het idee te presenteren.


Daarna na in overleg een mooie maat overeengekomen van 70x100cm en deze een donker okeren ondergrond gegeven. zodat in het schilder proces ik het meest warme vlak kan uitsparen tegen de koelere achtergrond. 

Op straat met houtskool een constructie tekening maken op de oker ondergrond.




Na de constructie tekening de voorstelling ingeschilderd met een simpel acryl palet. Acryl geeft me in het schilderen net iets meer vrijheid dan olieverf. Je kunt het makkelijk corrigeren.



In deze staat is het schilderij bijna klaar waarbij alle elementen op de voorgrond in olieverf zijn uitgewerkt en alles achterin in de schaduw in acryl.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten