dinsdag 17 augustus 2021

Drie dagen op de Lindenhof

Ik was door de eigenaar van de lindenhof in Giethoorn in juli uitgenodigd om de maand daarop eens te komen schilderen in zijn prachtig aangelegde tuin en terras van zijn restaurant. Voor mij was dat een mooie aanleiding om na de vakantie stop de kwast weer op te pakken.
Wat ik niet goed doorhad was dat de Lindenhof een eetgelegenheid was in het hoogste segment en dat het dinerende publiek dan ook een overeenkomstig uitstraling had. Ik moest dus min of meer onopvallend te werk gaan.  

"terras van de Lindenhof, Giethoorn" olieverf op doek 35x55 cm
 

De eerste opzet heb ik gedaan in acryl in Pruissisch blauw Engels rood met nadruk op de meest donkere gedeeltes in de voorstelling. Wel had ik direct de ober geplaatst als staand accent te midden van de horizontalen. 

Een dag verder met minder zon maar wel op de voorgrond aan het werk in olieverf. Procedure is in deze enigszins op safe spelen met de onderschildering omdat ik een tijdje niet geschilderd heb. Dan willn de kwasten en de verf soms wat onwennig aanvoelen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten