dinsdag 5 juli 2022

Balkon tafel nr 3

Omdat ik het zo'n leuk onderwerp vind en het dus niet kan laten om dan een "hetzelfde maar dan anders'  schilderij te maken, Heb ik dit jaar naar Italië een aantal eigen tafellakens meegenomen om mijn tafel mee te bedekken.\
Mijn collega die mee was, zei dat ik het tafelkleed meer beweging moest geven om het hele statische van de voorstelling te vermijden. Altijd heel bruikbaar, collega schilders die mee denken en suggesties doen.

"Avond bries op het balkon, Bolsena" 


Het juiste licht was tussen 17 u en 20:15 en dan had de zon nog redelijk wat kracht dus aangenaam schilderen zonder shirt. (die werd toch alleen maar vies door het gemanoeuvreer in het nauwe hoekje.




Het makkelijkst vind ik een opbouw van achter naar voren in acryl en een kale tafel. Daar op geef ik schets matig alvast de schaduw aan van de objecten .


Een foto van de eerste avond als ik in een beperkt acryl palet het schilderij opzet. Als acryl, palet gebruik ik een simpele deksel van een grote mayonaise emmer die je wel een ziet liggen op de markt na sluiting.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten