zaterdag 19 september 2009

De laatste mooie dag van 2009


Oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Want ik kon het niet laten om weer terug te gaan naar mijn oude stek op de steiger van het restaurant de twee Provinciën aan het Paterswoldse meer. Met het licht in de rug en de reflectie van de zeilen in het water. Hetzelfde standpunt en onderwerp als in juni maar toch geeft het een andere indruk door de zon die een stuk lager staat.
Ook de sfeer van deze dag is niet te vergelijken met die in juni. Toen was er een al beweging en in de lucht en op het water, nu een lome rust en de zeilboten hebben moeite om vooruit te komen.


Na een donderdagmiddag rond gelopen te hebben in weer en wind met het schetsboek kon ik gelukkig de dag daarop aan de gang. In twee sessies heb ik het schilderij gemaakt.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Joost, hier dan de eerste reactie.
    Heb natuurlijk al wel vaker gekeken op je blog en het ziet er allemaal keurig uit, vind vooral de Denemarken serie mooi.

    Goed voorbeeld doet goed volgen zeg ik maar dus heb ik ook een blog aangemaakt maar dan met de originele naam dutchdailypainter.blogspot.com (ha ha)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey great, ... ow wacht.

    Hey gaaf deze blog, je zou ook eens > hier <
    kunnen kijken, zo te zien zijn er genoeg plein air schilders
    in Nederland, ... misschien is het wat?!

    Als je denkt Dutch Plein Air Painter s is al bezet, ... dat klopt (lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. laatste mooie dag van 2009?
    ben je gek?
    winterlight is zoo mooi!
    wel mooi geschilderd
    leuk nog zo'n hollandse buiten schilder

    BeantwoordenVerwijderen