donderdag 4 februari 2010

Een blikkerig licht op de leestafel

Deze voorstelling verkrijgt zijn charme door de tegenstelling van warm licht op de voorgrond en het koele winter licht dat door de ramen naar binnen stroomt. Het is immers februari en op de Grote Markt in Groningen licht sneeuw.


Ik probeer daarom zo vlot mogelijk naar deze verdeling van warm en koud toe te werken.


Bij deze laatste versie heb ik alles verder uitgewerkt en de lampen bovenin toegevoegd om het koud\warm contrast te accentueren.

Van de week nog een paar keer terug naar de Drie Gezusters om wat veranderingen door te voeren, zoals de knik uit de linkerbuis gehaald. Ookzijn de figuren in de achtergrond wat verfijnd.

2 opmerkingen:

  1. Wauw, en daar kreeg je zomaar toestemming voor?!

    Het doet me denken aan Andrew Judd trouwens, maar sjee wat een puik werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Rene
    Ja dat zit zo: ik ken de bediening vrij goed en ik het bedrijf verdiend ook aan mij want twee keer per jaar houd ik een praatje voor groepen die daar dan ook lunchen. Iedereen blij.

    BeantwoordenVerwijderen