woensdag 30 november 2011

Vismarkt in strijklicht



Dit schilderij ben ik begonnen naar aanleiding van een een soort opdracht. Bij opdrachten doe ik het zo: als de opdrachtgever bij me komt geef ik aan dat hij/zij niet verplicht is het schilderij af te nemen. Dit geeft me meer vrijheid en ik denk ook dat dat het resultaat ten goede komt, omdat ik niet aan de opdrachtgever hoef te denken en mijn eigen idee kan volgen en naar mijn imaginair doel kan werken. 

Na weken van bewolkt winter weer eindelijk een prachtige zonnige en frisse dag dus een paar fijne uren besteed aan het Vismarkt schilderij. Het begint zo langzamerhand steeds completer te worden en nadert zijn voltooiing.

Vismarkt op een zondag ochtend.

Ondertekening voor het uit puzzelen van de constructie van het plein en de verdwijnpunten van de verschillende gebouwen


 Eerste opzet in olie.
vervolg in olie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten