zondag 7 oktober 2018

A-kerkhof in de herfst 2018

Soms heb ik een vast schilder gebruik en een daarvan is de A-kerkhof in de herfst. De combinatie van de geel oranje bladeren tegen de mooie koele achterwand van het Akerkhof. Alleen geen makkelijke combi.
Zo heb ik vorig jaar dit grote doek opgezet op deze locatie en er verder aan doorgeschilderd op het atelier.
Alleen het hele jaar staarde mij het doek aan er het was gewoon niet goed.

"A-kerkhof in de herfst, grote versie" 115x80 cm laatste versie
 Toen heb ik afgelopen vrijdag ter controle een kleine versie opgezet om de juiste toonwaarde verhouding te onderzoeken.
 Op de tweede dag had ik het wel door, lucht helderder  en blauwer en meer licht op alles.
Daarna op deze zondag ochtend het grote doek weer naar de A-Kerkhof gesleept en toen ging het alweer een stuk beter met het schilderij.

"A-kerkhof in de herfst" 40x55 cm olieverf op paneel 

Dit is de voltooide versie van bovenstaande stadia's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten