zondag 6 februari 2022

De gebaksvitrine van Doppio

Omdat ik de vrijheid heb en de dag rustig wil beginnen kom ik 's ochtends graag bij Doppio in Groningen aan de Brugstraat. De ruime koffiebar bevindt zich om de hoek van mijn atelier en dat is ook een handige afstand. Schilder ideeën ontstaan vaak door te kijken en te zoeken in mijn naaste omgeving of op weg naar het atelier. 


Na bijna dagelijks voorbij de vrolijke selectie aan gebak te binnen te lopen vormde zich een idee over een schilderij. Na permissie te hebben gevraagd kon ik aan de slag en stelde mijn ezel op in de ruime ingang. De tafels waar ik bij stond waren niet meer in gebruik vanwege de ruimte die de corona check in gebruik nam door het personeel. 



Haverwege het schilderproces wilde ik de onderste rand afsnijden en er een liggend formaat van maken maar na ampel beraad met collega's is er toch besloten om om het schilderij in een wat rustiger vierkant formaat te houden.


 De positie van schilder en ezel ten opzichte van de vitrine. Ik vond een wat schuine vitrine mooier dan deze hele rechte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten