zondag 24 september 2023

Nieuwe tafel in Noordbroek

 Er werden een paar mooie nazomerse dagen beloofd dus vanaf 7 september heb ik samen met Adri Wolters in haar tuin een tafel gedekt, omkranst door de bamboe en het gebladerte. Hierdoor kwam het tafellaken en het servies beter uit. 

 


De opzet doe ik vaak in acryl om zo lang mogelijk grip te houden op de compositie en alle spullen in beeld. Ik kan dan elementen uitproberen en weer makkelijk weghalen.


Als alles op z'n plek staat kan ik met olieverf alles overschilderen.
In dit geval moest uiteindelijk mijn rood gestreepte doek sneuvelen. Mijn collega en ik bespreken voortdurend het werk en zij vond dat het doek te veel afleidde van de algemene kijk richting. 
Dat is het voordeel van samenwerken tijdens het schilderen omdat de juiste besluiten sneller vallen door de juiste distantie.
 

"Gedekte tafel in september zon" 90x75 cm.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten